.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شاخص رشته های فنی مازندران بالاترازمیانگین کشوری

رئیس سازمان آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه فیهم اکنون شاخص تحصیلی کشور در فنی و حرفه ای و کار دانش 37 درصد است، گفت: این شاخص در مازندران حدود 40 درصد بوده که سه درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، عبدالوحید فیاضی در مراسم افتتاح نخستین مرکز آموزش عالی فنی و حرفه ای پسرانه علامه حسن زاده آملی با تأکید بر اینکه نیاز اکنون جامعه به تکنسینهای ماهر است، افزود: امروز جامعه بیش از آنکه به نیروهای دارای مدرک لیسانس و دکترا نیاز داشته باشد به تکنسینهای فنی نیازمند است.

وی افزایش رشته های علمی و عملی را یکی از راههای پیشرفت جامعه دانست و تصریح کرد: راه اندازی آموزشکده های جدید باید در جهت افزایش مهارت و توانمندسازی دانشجویان و با توجه به نیاز روز جامعه باشد.

وی از دانشجویان این آموزشکده ها خواست صرفاً به دنبال دریافت مدرک نباشند و با آموزش و کسب تجربه در این واحدها در جامعه مفید واقع شوند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش مازندران همچنین با بیان اینکه هم اکنون 31 هزار و 569 هنرجو در 252 مرکز و 110 رشته فنی و حرفه ای و کار و دانش در این استان مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: تعداد 12 هزار و 609 دانشجو نیز در 11 آموزشکده فنی و حرفه ای در حال فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای هستند.

مدیر آموزش و پرورش آمل نیز با بیان اینکه هنرستان کشاورزی دکتر شریعتی این شهرستان به آموزشکده فنی به نام آیت الله حسن زاده آملی تبدیل شده است، گفت: این آموزشکده در زمینی به مساحت 50 هزار و 500 متر مربع واقع شده که برای مرمت و بازسازی آن بیش از 400 میلیون ریال هزینه شده است.

اکبر لطفی افزود: هم اکنون 90 دانشجو در سه رشته مکانیک خودرو، الکترونیک عمومی و قالب سازی در این مرکز مشغول به تحصیل هستند.

وی همچنین از افزایش تعداد دانشجویان به 210 نفر و اضافه شدن چهار کلاس درس جدید به این مرکز در سال تحصیلی آینده خبر داد.

لطفی امکانات این آموزشکده را کارگاه های مجهز، سلف سرویس، سالن ورزشی، خوابگاه دانشجویی و واحدهای مسکونی جهت اسکان اساتید برشمرد و خاطر نشان کرد: کارگاه های این آموزشکده بیش از 50 میلیارد ریال امکانات عملی و تئوری دارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.478 seconds.